Virkkasin kesäkassin

Tämä kassi onkin jo jonkin aikaa lojunut keskeneräisenä käsityökopassa. Nyt vihdoinkin sain sen valmiiksi. Kesäkin on vasta aluillaan, joten vallan hyvin ehdin sitä tänä kesänä vielä käyttää. Värit kassiin valitsin ”lankavarastossani” olevista langoista.

Virkattu kesäkassiTässäpä vielä teko-ohjeet

Virkkukoukku 3,5 ja siihen sopivaa puuvillalankaa noin 300 g. Aloita virkkaamalla ensin ovaalinmuotoinen pohja.

  1. Virkkaa 50 ketjusilmukkaa.
  2. Virkkaa ketjun kummallekin puolelle 3 riviä kiinteitä silmukoita. Virkkaa kumpaankin päähän joka kierroksella 1 ketjusilmukka eli
  3. virkkaa 50 kiinteää silmukkaa. Lisää yksi ketjusilmukka ja virkkaa ketjun vastakkaiselle puolelle 40 kiinteää silmukkaa ja lisää taas yksi ketjusilmukka.  Toista vielä 2 kertaa.
  4. Jatka ympärivirkkausta. Virkkaa kiinteitä silmukoita, niin että otat edellisen kerroksen silmukasta molemmat reunat mukaan.
  5. Virkkaa kummassakin päässä:
  • 2 kiinteää silmukkaa yhteen silmukkaan, 3 kertaa 1 kiinteä silmukka yhteen silmukkaan, 2 kiinteää silmukkaa yhteen silmukkaan.
  • 2 kiinteää silmukkaa yhteen silmukkaan, 5 kertaa 1 kiinteä silmukka yhteen silmukkaan, 2 kiinteää silmukkaa yhteen silmukkaan.
  • 2 kiinteää silmukkaa yhteen silmukkaan, 7 kertaa 1 kiinteä silmukka yhteen silmukkaan, 2 kiinteää silmukkaa yhteen silmukkaan, jne….
  • Huomioi, että levennykset tuleva aina samaan kohtaan.

Kun pohja on haluamasi levyinen, jatka virkkaamista ilman lisäyksiä. Jos teet raidallisen kassin, niin vaihda väriä siten, että teet aina edellisen värin viimeisen läpivedon uudella värillä. Katkaise edellinen lanka ja jätä tarpeeksi pitkä pätkä, jotta on helpompi päätellä langat.

Virkattu kesäkassiKun kassi on haluamasi korkuinen, niin virkkaa kumpaankin päähän kassin remmille lenkit. Virkkaa lopuksi kiinteillä ketjusilmukoilla kassin reuna. Päättele langanpäät nurjalta puolelta. Ompele lenkit metallipidikkeineen kiinni. Kiinnitä papukaijalukkoinen remmi kassiin.

Virkattu kesäkassi

Virkattu kesäkassiKun sain oman kassini valmiiksi, niin ovaalinmuotoinen pohja ei miellyttänytkään. Kassi näytti jotenkin plötköltä, joten ompelin pohjan kulmat suoriksi. Nyt sen ilme on vähän ryhdikkäämpi. Olen myös vahvistanut kassin pohjaa pahvilevyllä.

Virkattu kesäkassi

Saitkohan näistä ohjeista mitään tolkkua?

Lankalaihis tavoite: – 5 kg vähemmän lankoja vuoden loppuun mennessä (2014)

  1. Virkattu lammas, 82 g
  2. Mukin lämmitin, 35 g
  3. Pipot, 370g
  4. Virkatut pöytätabletit, 443 g
  5. Virkattu kettinki ja pallot, 70 g
  6. Vauvan villakotelo, 315 g
  7. Kukonaskelkuvioinen iPad-kotelo, 90 g
  8. Virkattu kesäkassi, 284 g

==============> yht. 1689g ( jää 3311 g)

Advertisements

4 thoughts on “Virkkasin kesäkassin

  1. Hei, ompa ihanan pirteä kassi! Saanko julkaista kuvasi siitä blogissani (Punaista puuvillaa) linkkeineen?

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s